Blog

Op deze blog lees je informatie over lichamelijke en mentale gezondheid. Kennis, weetjes en praktische tips, zodat jij zelf aan de slag kunt gaan met het creëren van een gezonde leefstijl.

Rust en ontspanning
February 2, 2021

Lekker slapen! Hoe belangrijk is het?

Hoe belangrijk is slaap voor ons lichaam en brein? Sta jij hier weleens bij stil? Het belang van slapen wordt vaak onderschat, terwijl slaap een van de drie basisbehoeften van je brein is. Ben jij je bewust van je slaappatroon en wat een goede nachtrust voor jou kan betekenen? In dit artikel lees je waarom slaap belangrijk is en wat de gevolgen zijn van slaapschuld.

Lifestyle
January 5, 2021

Van goede voornemens naar actie in 5 stappen

Herken je het? Ieder jaar begin je met volle moed aan je goede voornemens, maar aan het einde van de maand zitten ze al niet meer in je systeem. In dit artikel lees je wat je moet doen om je goede voornemens waar te maken.

Gezond werken
December 4, 2020

Creëer thuis een gezonde werkomgeving

Thuiswerken heeft invloed op de werkdruk en werkstress, de beweging, het voedingspatroon, maar ook op de mentale gesteldheid van de medewerker. Hoe houd jij jezelf en je medewerkers gezond en behoed je het kwijtraken van de werk- en privé balans? In dit artikel lees je hoe je thuis een gezonde werkomgeving kunt creëren.

Mentale gezondheid
December 2, 2020

De impact van voeding op je brein en gevoelens

Je brein werkt 24/7. Wanneer je werkt, sport, eet, slaapt, maar ook wanneer je niets doet. Dit houdt in dat je brein continue energie nodig heeft om te kunnen functioneren. Van de energie die je tot je neemt door middel van voeding gaat 20 tot 25% naar je brein. Je voeding levert brandstof, maar niet alle brandstof heeft een positieve werking. In dit artikel lees je welke voeding een positieve werking heeft.